9 mars 2015

Kludd kludd på vägen där...

Öppnade sprayfärgsburkar triggar igång min hjärna. Att vi dessutom snart flyttar till ett hus med en massa tomma väggar får ju tankarna att snurra ännu mer. Sen när jag ännu råkade ha en stor canvasduk som jag experimenterat med akrylfärg på, så kan ni väl gissa vad som hände? Jo, jag lekte konstnär för en stund.
Nu kan jag dessvärre inte bestämma mig för om jag älskar eller hatar det här kluddet, men det får vi väl se sen. Just nu hänger den ju på fel ställe liksom. Miljön är helt på tok för mjuk för den. Tids nog vet jag hur den ter sig mot den tapet eller väggfärg vi valt och om jag älskar eller inte.  Just nu vet jag bara att vårt nästa hem är som ett tomt blad i en bok och stilen något helt annat än lantligt. Allt är möjligt.

JOTAIN TAITELUA
Avatut suhumaalipurkit pistävät ajatukset liikkeelle. Ajatus uuden kodin tyhjistä seinistäkin pistää jotain liikkeelle. Kotona sattui sitäpaitsi olemaan iso canvastaulu johon olen akryylimaalilla tehnyt jotain haparoivia harjoituksia niin arvaatte varmaan miten tässä kävi.  Oli pakko leikkiä taiteilijaa, tietysti.
Nyt en vaan osaa päättää rakastanko vai inhoanko tätä suttua, mutta sen näkee sitten. Nythän tuo roikkuu ihan väärässä paikassakin, aivan liian hempeässä miljöössä. Aikanaan sitten kun tiedän miten se istuu tapettia tai maalattua seinää vasten niin tiedän onko inhokki vai ei. Tällä hetkellä tiedän kuitenkin että meidän uusi koti on kuin kirjan tyhjät sivut ja tuleva tyyli kaikkea muuta kuin maalaisromanttinen. Kaikki on siis mahdollista.








17 kommentarer:

  1. Ja, du må sen hata eller älska den - men super häftig är den iallafall tycker jag! Tummen upp!! ;)

    SvaraRadera
  2. Den ser spännande ut! Två tummar upp, mer sånt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brabra Ninette! jag ska jobba på det!

      Radera
  3. Jag vet i alla fall vad jag tycker om den!
    Jag tycker!!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker den ser häftig ut med de dova, lite jordiga färgerna! Du hittar säkert en bra plats för den!
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa! Ska bli spännande att se det uppe på rätt vägg. Guldet borde skimra egter hur ljuset faller på den.

      Radera
  5. Eld! eller Norrsken! eller Vandrare i dimma! eller Kludd!
    Haha, jag har ju roligt här för mig själv att hitta på namn åt ditt konstverk!
    Gillar, det gör jag i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAg såg en tjärn med en såndärn vinterguld-himmel som speglar sig och det svarta är horisonten. Jag gillar. Å blir ännumer nyfiken på nästa hem. :)

      Radera
  6. Att du har öga för det vackra och magi i dina händer konstateras igen och igen och igen... Jättefin tavla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack Petra, vilken feedback! Jag niger och tackar vackert!

      Radera
  7. Bra Nette, helt fritt fram att associera och brainstorma! Kul att du gillar!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker den är tuff! Tummen upp!

    SvaraRadera
  9. Wow, den får mig att tänka på norrsken, eller en mäktig brasa.

    SvaraRadera
  10. Tosi kaunis, ja niin on koko blogisi kun selailin. Eksyin tänne ja varmasti eksyn uudelleenkin <3 Jos kiinnostaa niin käy kurkkaamassa omaa blogiani osoitteessa www.amandanunelmia.blogspot.fi
    Kommentit ilahduttavat ja lukijaksikin saa alkaa =)

    SvaraRadera
  11. Ompa kaunis canvas taulu. Pidän siitä, että se on tuollainen "tailteellinen" ei mitään selkeää kuvaa, ja värit ovat ainvan ihanat! Meillä kotiin tuli juuri 1 tehosteseinä vähän samaan tyyliin, mm kultaista maalia.

    SvaraRadera