6 april 2014

Rapport från stolprojektet

Det har varit tyst om stolprojektet, men jag har nog knepat och knåpat här i min tysthet. Som det ändå alltid är, så kommer det vardagsrealiteter emellan-  som denna gång tex, i form av födelsedagskalas för bonusdottern. Att man blir myndig måste ju givetvis firas. Dessutom är det svårt att hitta material här ute i skogen, så jag kommer inte vidare med projektet förrän jag har allt jag behöver.








 Men anyway, nu ska jag äntligen avslöja färgen!  Jag hade ju tänkt mig nåt rosa eller turkost, men kom på andra tankar när jag började fundera över ändamålet. Jag vill att stolen ska kunna användas för fotograferingar av både vuxna och barn, både killar och tjejer och framförallt i både allvarligare stiliga bilder men också i blandas med lekfullt granna tyllkjolar.
Detta blev lösningen. men det är ju lite kvar ännu och det svåraste återstår. Att sy dyna och att få rynkor och knappar snyggt på plats. Hjälp, jag hoppas jag lyckas!


Tuolista en ole paljoa höpissyt nyt vähään aikaan, mutta olen kyllä täällä hiljaisuudessanikin tohunnut. Tosiaan vain arki välillä änkee väliin, tällä kertaa synttärijuhlien muodossa. Pitihän bonustyttären 18-vuotis synttäreitä viettää! Sitäpaitsi minulta puuttuu materiaalia kun täältä metsästä ei saa ostettua nappia ja niittiä tuosta vaan.

Mutta anyway- paljastan vihdoin värivalintani! Olin ajatellut jotain roosaa tai turkoosia mutta tulin toisiin ajatuksiin kun aloin miettimään miten laajasti haluaisin käyttää tuolia kuvauksissa. Haluan että sitä voi käyttää sekä lapsi- että aikuiskuvauksissa, tavallisissa potrettikuvissa mutta ehdottomasti myös värikkäissä hauskoissa lapsikuvissa jossa käytettään esimerkiksi värikkäitä tyllihameita rekvisiittana.  Tässä sitten kompromissi.

Vielä riittää tekemistä, ja vaikein on edessä. Tyynyn teko ja nappien sovittaminen takakappaleeseen tulee olemaan varsinainen haaste! Apua, toivottavasti onnistun.

1 kommentar:

  1. Stolen ser ju ut att arta sej väldigt bra! Snygg med silverfärgen!
    Lisa

    SvaraRadera