1 februari 2014

Blogghörnan

Jag fick en utmaning av FRIDA, att visa var jag bloggar. Det tog ett tag att få min arbetshörna fotograferad, för i och med att en tavellist flyttades ner till vardagsrummet, måste vi tänka om lite i kontoret.Nu hänger alla mina omslag på väggen.

 Här jobbar jag- och här bloggar jag.


Jag är inte särskilt nöjd med färgen på golvet- den stör mig enormt om jag ska vara ärlig. Men i sanningens namn är det nog inget som kommer att åtgärdas, inte på en lång tid i varje fall. Egentligen tror jag att jag aldrig blir riktigt riktigt nöjd med det här utrymmet. Förvaringen är dessutom svår- jag borde skaffa skåp.
Och kanske kanske skaffar jag en riktigt stor matta hit upp istället för att reta mig på golvets nyans.

Miljoner sladdar samsas och en massa saker ska klämmas in på litet utrymme, men så är det väl alltid?


Sällan fotograferar jag detta utrymme för här brukar vara totalt kaos, då jag har miljoner projekt på gång samtidigt.

 och nu vet ni i alla fall vart mina papperspåsar tog vägen.






Sain FRIDALTA haasteen näyttää missä teen blogipostaukseni. Tuossa vierähtikin vähän aikaa ennen kuin työpiste oli kuvauskunnossa, sillä kun taululista vietiin täältä alas olkkariin, jouduttiin täälläkin tekemään pientä muutosta. Seinää koristaakin nyt kaikki minun tähänastiset kansikuvani.

Täällä teen töitä- ja täällä teen blogipostauksia. 

Lattian sävyyn en ole tyytyväinen- enkä olemattomiin säilytysratkaisuihin. Lattialle ei varmaankaan tehdä mitään mutta ehkä hankin valtavan maton jossain vaiheessa. Kaapin hankita voisi olla ihan fiksu veto myös. 
Miljoona johtoa pöydän takana ja paljon tavaraa pienessä tilassa, mutta näinhän se usein on. Harvoin kuvaan tätä tilaa sillä täällä vallitsee yleensä hullunmylly kun miljoona työprojektia on kesken.

Mutta nyt tiedätte ainakin minne paperipussit päätyivät. 

9 kommentarer:

  1. Ihana bloggauspiste… juuri tuollaiseltahan sen kuuluukin näyttää, kun siellä kerran tehdään töitä! Jos se olisi liian siisti, niin se voisi olla hieman epäilyttävää :)))
    Kiva, kun olet laittanut nuo lehdet tuonne seinälle! Ja ihanat nuo paperipussit…
    Mukavaa viikonloppua sinulle, postiviisia ajatuksia ja ilon hetkiä :)

    SvaraRadera
  2. vilken inspirerande arbetsplats!
    Och en stor matta gör underverk +varm om fötterna
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Ser jättehärligt och roligt att se hur din vägg blivit fylld med dina omslag - snart har du tapetserat rummet med såna tidningar!
    jag är stor fan av att ändra golvfärg med hjälp av mattor - plus att det är så skönt med mattor, speciellt nu på vintern! (när vi bodde på "varmare breddgrader" var det tvärtom - då tålde jag inte mattor...)

    SvaraRadera
  4. Mysigt ställe du lagat dej. De är viktigt att trivas i den hörnan av huset man jobbar i , har jag märkt. Eftersom jag själv sällankan dra mej till nån hörna (ty alla datorer oftast är upptagna, brukar jag sitta vid laptopen, men då tänder jag alltid ett ljus samt lagar en komm kaffe el dyligt. Bara för att stämninghen skall vara bra. Fast längtar efter en egen arbetshörna..Påsarna blev superfina som förvaringsgömmor. Golvet är inte alls så farligt och tror att en matta blir bra... HA ett skönt veckoslut, idag har vi massor med snö att skotta ;)

    SvaraRadera
  5. Det ser mysigt ut :) Och så fint med omslagen på väggen!

    SvaraRadera
  6. Det ser mysigt ut :) Och så fint med omslagen på väggen!

    SvaraRadera
  7. Hej! Orelevant fråga kanske, såg att du har högtalare, så vad brukar du lyssna på? :) Fin blogg har du i varje fall!

    SvaraRadera