17 augusti 2011

Snaaabel-aa

God morgon på er! Här sitter jag i mitt kontor och jobbar. Söker nya hem, i främsta hand julhem och vinterhem. Spriver lite mail och funderar på höstens reklamkampanj som jag ska köra igång.
Företagandet har kommit bra igång men jag är ödmjuk inför allt, försöker att inte stressa om allt inte genast klaffar. Det känns i alla fall fantastiskt att kunna sköta så stor del av sitt arbete hemma, som jag gör nu. Det är upp till mig att se till att jag har lönen tryggad. Spännande, nervigt men samtidigt utmanande på ett positivt sätt!
Ett snabel-a har jag inhandlat. passar mig, som sköter mesta delen av mitt jobb vid datorn- inte bakom kameran som många kanske tror. :)
Jag har också köpt mig en ritskiva- för er som undrar hur det blir krusiduller och texter på bilderna. Därmed kan jag leka med lite loggamodeller också. Den här gillar jag: 

Huomenta! Tässä koneen äärellä istuskelen. Etsin uusia koteja, lähinna talvi- ja joulukoteja mutta myös joulukahviloita (vinkkejä tänne vaan kiitos) ;)   . Kirjoittelen sähköpostia ja mietiskelen syksyn tulevaa mainoskampanjaa. Yritys on lähtenyt hyvin pyörimään mutta tunnen kuitenkin nöyryyttä enkä ota mitään itsestään selvänä. Yritän olla stressaamatta jos joku ei heti sujukaan  tai mene kerralla läpi.
Tuntuu ihanalta työskennellä kotona. Omalla vastuulla on se, että tuleeko tilille rahaa. Jännittävää, hermoja raastavaa mutta positiivisella tavalla haasteellista!
Ostin itselleni mustan miukumaukun (@). Se sopii minulle, olenhan tässä koneen äärellä lähes joka päivä- en kameran takana koko ajan kuten voisi ehkä uskoa. Ostin myös pienen piirtopöydän- (joku kysyikin miten noita kiekuroita ja kirjoituksia kuviinsa saa.)
 Olen testaillut uusia logomalleja ja muuta kivaa. Tykkään tuosta mustavalkoisesta mallista.

17 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad roligt att höra att det går bra för dig! Du visar alltid så ljuvliga bilder här också, så det kommer nog att gå bra i framtiden också!!
    Kram från mig
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Det är tungt att vara företagare men visst är det skönt att friare kunna välja sin arbetstid och sina jobb. Så trevligt att du har fullt upp med arbete!

    Ha en fin onsdag!

    Kram
    Sari från Puum

    SvaraRadera
  3. Nuo sammakot veivät kaiken huomioni hyllystäsi :))

    Mukavaa ja tuotteliasta työviikkoa!

    SvaraRadera
  4. Kotona töitä tekeminen tuo tiettyä vapautta....mutta myös kääntöpuolena omaa vastuuta.
    Mukavia syksyisiä päiviä sinulle.....:)))
    Ja mukavie etsintä hetkiä....:)))
    Lämmöllä Jaana

    SvaraRadera
  5. Vad du har det fint på ditt kontor! det där ritbordet vill jag gärna höra med om - låter spännande!

    SvaraRadera
  6. Det måste kännas både skönt och spännande! Så härligt att få arbeta med det man tycker om också! Kul att det går bra, men du är så duktig och dina bilder är otroligt fina och inspirerande!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. En sån inspirerande arbetsplats. Önskar att jag hade mer väggyta vid min arbetshörna här hemma. Men jag har ett stort fönster, inte så dumt det heller.
    Det är ett stort ansvar att ha ansvar för sin egen inkomst, jag beundrar dig!

    SvaraRadera
  8. Snyggt kontor och snabel-at som pricken på i:t!

    SvaraRadera
  9. Hej! Åh vad spännande med eget företag! Och jag blev så sugen på det du skrev om barnkläderna i tidigare inlägg, Signe blir ett halvår på sön och en fotosession i sådana fina kläder hade ju varit hur fint som helst! Synd att du bor så långt bort.. Kram Anna

    SvaraRadera
  10. @@@ - det gillar vi:)

    Ritskivan skulle även jag vilja höra mer om - vad är det?

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  11. Vad kul det låter! Lycka till! Kram o på återseende

    SvaraRadera
  12. Ritskiva! Ännu en sån pryl som jag skulle vilja ha. Dia-och bildscannern har förlorat nyhetens behag nu.
    Men jag har ju att göra...huset ska målas klart innan jag får ens tänka på att leka med bilder o dator.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  13. Det måtte vara underbart att få jobba i den miljön! Och att du nu inte behöver åka långa vägar varje dag (tidiga morgnar)! Nu har du ändå en bättre frihet.

    Kraamar!
    -Pia-

    SvaraRadera
  14. Så spännande!
    Ja, det blev ju lite på hälft med mina reportagefunderingar.. kanske i vinter? Man behöver ju inte ta bild på de ofärdiga hörnen.. :-)

    SvaraRadera
  15. Såå trevlig arbetshörna..grodorna dom är bara bäst..nog för att snabel a är snyggt också..och så H:et förstås :-)
    Skönt för dig att vara din egen herre :-)

    SvaraRadera
  16. Aa-hah! Du har kommit till skott med en ritbräde! Kul! Jag har funderat läänge och väl på att skaffa ett för att underlätta arbetet med mina illustrationer. Nu är det äntligen dags :o)

    Vilken storlek valde DU? Jag lutar åt den minsta, A6, eftersom det är så många i sajberspejs som säger sig ha bytt NER från A5 till A6 efter ett tag. Och så tycks det vara Wacom som är "det" märket man bör satsa på.

    Dela gärna med dig av dina erfarenheter om har en stund över.

    SvaraRadera
  17. Vilket fint kontor! O vad jag gillar tavlan m citatet o hjärtat!
    Jag vill oxå gärna veta mer om ritskivan!
    Kram

    SvaraRadera