23 augusti 2011

Middag i lusthuset

Vin och god mat blir bara bättre när man njuter av dem i ett lusthus. Så sant som det är sagt. I söndags fixade gubben middag i uteugnen invid lusthuset, och jösses så gott det var! Passade på att fota lite också, bara för att sprida lite inspiration. (ifall någon står i tagen att bygga lusthus) De här bilderna finns också på min hemsida.

Viini ja hyvä ruoka maistuu taivaalliselta oikeassa ympäristössä. Sunnuntaina syötiin huvimajassa ja kyllä oli ihanaa! Mies valmisti ruuan ulkouunissa, joka sijaitsee aivan huvimajan vieressä. Jos joku aikoo huvimajan rakentaa, niin tästä ehkä saa inspistä?

Kuvat löytyvät myös kotsiviltani. :)

26 kommentarer:

  1. Underbart! Jag tycker det är en fantastiskt bra idé att ha en snickarbänk som bord!:)

    SvaraRadera
  2. Ser underbart ut. Rejäla portioner och ett glas rött. *Ryyys*, va gott.
    Måste genast kolla in lusthuset.

    SvaraRadera
  3. Mmmmm......underbart lusthus, smakfull inredning och superproffsigt (konstnärligt) foto!
    :o)

    SvaraRadera
  4. oj, så fina bilder! Ser alldeles underbart och jättemysigt ut!

    SvaraRadera
  5. Himmel, så galet fint:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Så underbart och ljuvligt det ser ut!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men lägg av (vilket tonårsuttryck för övrigt!!) - så vackra bilder! Jisses. Hatten av.

    Kul :)

    Annakarin

    SvaraRadera
  8. åh åhh...
    ljuliga bilder
    ljuvligt ställe

    älskar färgskalan
    och bordet

    kanonfint!

    SvaraRadera
  9. Mmmm. Mat e alltid gott när man äter utomhus. fast ni åt i lusthuset :)
    Härliga bilder!

    SvaraRadera
  10. Så fint och nästan lite rustikt det ser ut.

    SvaraRadera
  11. Ser både gott och mysigt ut. Här har vi redan ett litet lusthus, men det borde få ett ansiktslyft och jag skulle vilja ha det förstorat eller ett nybygge. Men just nu har min man inte tid med mina projekt, de kommer liksom i andra hand. Men skam den som ger sig;-)

    Kramisar

    SvaraRadera
  12. Det är så vackert, ert lusthus. Ibland önskar jag att vi köpt ett hus med lite större tomt än våra 239 kvadratmeter. Man får liksom inte plats med något på tomten ;)

    Jag förstår att ni njuter i er paradis.

    SvaraRadera
  13. Ååå..helt fantastiskt!
    Vilken njutning att sitta där..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  14. Jisses så vackra bilder! Blir helt tagen!

    Kram på dej!

    Linda

    SvaraRadera
  15. mums (tycks vara mitt favoritord numera) för både lusthuset, maten och stämningen!
    kram

    SvaraRadera
  16. Härligt ljus i dessa bilder, och jag gillar att du fått med ångan från biffarna.
    Tack snälla för ditt beröm. Det väger extra tungt då det kommer från nån som är så duktig som du! Jodå, jag trixar hej vilt med actions, men jag skulle så gärna vilja lära mig att skapa samma effekter själv... Nåja, med tiden så.

    SvaraRadera
  17. Men så fint! Tänk att vi sålde en gammal sliten snickarbänk för några år sen... det ångrar jag nu...

    SvaraRadera
  18. Det ser fantastiskt trivsamt ut !Vi har faktiskt inte använt vårt lusthus en enda gång i sommar. Det beror nog på att vi fått vår veranda att sitta och mysa på :)

    SvaraRadera
  19. Å vad fint ni har det i lusthuset! Å vad god maten såg ut att vara! Tack för inspirerande o fina bilder ;)

    SvaraRadera
  20. Hur skulle det vara om din man skulle starta en matlagnings blogg? :) DU kunde ju bidra med de fina bilderna :)

    SvaraRadera
  21. Oj, så vackert och fint det ser ut! Säkert smakade maten också! Vilken vacker miljö!!! Snyggt med snickarbänken!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  22. Åh, vilka bilder! Det är så man känner doften - och blir hungrig, igen :)

    SvaraRadera
  23. Wow vad fint!! Ska genast kolla in din hemsida med.

    må så gott!

    //Johanna

    SvaraRadera
  24. Så underbart romantiskt :-) Lyckliga du som har en gubbe med kock fingrar :-) Och lyckliga han som har en gumma som tar otroligt vackra bilder :-)

    SvaraRadera
  25. Looks very nice and taste!
    Beautiful photos!

    SvaraRadera