6 augusti 2011

Finklädd

Idag är det exakt en månad sedan jag hade födelsedag och klurade till det så, att mannen lovade ge mig en klänning i present! :) Inte vilken klänning som helst, utan en Friends Forever klänning gjord av Terhi med Amalias Hem. Nu idag åkte jag för att hämta hem den, för den var äntligen klar :) Och nu är jag kär!
Imorgon ska jag på konfirmation- och klart jag ska ha på mig den! Tillsammans med loppisblusen med spetsar i ärmarna. Och ser ni fickan? K som i Kamomilla! :)

Vad jag ska ha på fötterna får du se i nästa inlägg!
Kamomilla

Tasan kuukausi sitten, kun täytin vuosia, sain miehen lupaamaan että hän ostaa minulle lahjaksi mekon. Eikä minkä tahansa mekon, vaan Friends Forever mekon, made by Terhi (jolla on Korppoossa aivan ihana pikku puoti Amalias Hem.) Tänään sain hakea mekon sillä se oli vihdoin valmis. Juuri sopivasti sillä huomenna menen rippijuhliin :) Laitan kuvassa olevan paidan alle. Se on kirpparilöyty jossa ihanat pitsikoristeet hihoissa. Näitkö taskun? K niin kuin Kamomilla ! :=)
Kengistä kirjoitan enemmän seuraavassa postauksessa!
Kamomilla

18 kommentarer:

  1. ooh lovely!! so cute!!
    happy weekend
    Yolanda

    SvaraRadera
  2. Men! Vilken fin klänning. En sån önskar jag mig också.
    Verkar väldigt praktisk, är den i linne?
    Så fin du kommer att bli till konfirmationen. Spännande att se var du har på fötterna till detta fina.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Voih, onpa ihana ja kaunis!

    SvaraRadera
  4. Kom hem imorse och har en läsa-i-kapp-bloggar-stund just nu...
    Och du må tro att jag blev förvånad när jag tittade in på din blogg *ler* Så annorlunda det ser ut.... Men inte på något dåligt sätt. Nej då, inte alls. Men tror att det tar ett tag för mej att vänja mej vid att det är DU... om du förstår vad jag menar... ;o))

    Snygg klänning! En sån kunde jag oxå ha användning av.

    SvaraRadera
  5. adorable! jag tycker tossorna du visade tidigare skulle passa med den här klänningen! kram!

    SvaraRadera
  6. Förstår att du är nöjd.. Har sett Terhis kreationer på mässan.. Var helt överförtjust !
    Du blir nog så fin !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Vad du kommer att vara fin på konfirmationen! ha så kul och njut!

    SvaraRadera
  8. Så fin, så fin! Du kommer nog vara så fiin på konfirmationen! Hoppas ni får en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Ihana, aivan minun näköiseni vaate.
    Kiitos kivasta blogista, tätä lukiessa saa vähän harjoitella ruotsin kieltä. Itse vasta aloittelen blogin kirjoittelua ja välillä tuntuu että olen ihan pihalla kaikesta teknisistä jutuista..

    SvaraRadera
  10. Vilken jättefin klänning och grattis i efterskott!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Nu har du fått en riktigt fin klänning! Jag har också en därifrån i samma tyg , men lite annorlunda modell :)

    SvaraRadera
  12. Oj, den där klänningen var verkligen ingen dum födelsedagspresent. Jättefin!
    Önskar dig en fin start på veckan som kommer!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Antoisaa alkavaa viikkoa! Väliäkö sillä, vaikka vähän satelee; luonnon tuoksu pääsee leijumaan!

    Ei kai unohdeta Virpinkin osuutta FF:n omaperäiseen, riemukkaaseen tyyliin! Ei kai?

    Nimim. `kunnia niille jne...` takana

    - Simmu -

    SvaraRadera
  14. Simmu- ei tietenkään unohdeta! sen takia laitoin linkin Friends Forever sivulle :) Huomasin vasta nyt etteivät linkkien värit näy. Korjaan asian pian!

    SvaraRadera