11 mars 2009

Brunt i Villa Kamomilla

Jag fortsätter med temat färger, för tråkigt som jag har här hemma så måste jag ju hitta på något.
Brunt är dagens färg och fast vårt hem ser ljust ut så har vi väldigt mycket brunt, speciellt i vardagsrummet. Klockan har äldre sonen fått ärva av sin farmor, men än så länge får den bo hos oss.
"Soffbordet" (vi har ju ingen soffa haha) är ett gammalt omgjort (ursprungligen granngrönt) skrivbord som vi kapat benen på, målat vitt och vaxat skivan mörk mörk brun. *älskar*
Hatthyllan har jag visat många gånger...Nu med det fina bokstaven K som trevlig detalj.
Uppe i ungdomarnas tv-rum står husbondens gamla radio. Den är så fin tycker jag!I vardagsrummet, i knuten vid vår spis, finns ett skåp som jag fått av min man för flera flera år sedan. Det köptes ursprungligen i den lilla söta inredningsaffären Tre Små Rum och jag tycker väldigt mycket om det!
Detaljer på skåpet.
Och så har vi det underbara skåpet i sovrummet! Skåpet som den yngre sonen döpt till "Narniaskåpet" ! Och visst känns det lite så, inte sant?
Härlig gammal ölkorg. Jag önskar jag hade fler.

Jag avslutar med att bjuda en kopp rykande varmt kaffe och några bitar mörk choklad, det enda godis jag unnar mig numera.
Jag har börjat förbereda gubben min på ett jobb som jag inte kan göra själv just nu. Bra arbetsfördelning blir det ju, inte sant? Jag planerar, han genomför! Great!

20 kommentarer:

  1. Mycket vackra bruna saker. Mest intressant var soffbordet, tyckte om kombinationen vitt och mörkt. I vårt vardagsrum skulle ju inte vitt på möblerna fungera och jag har funderat på just det att kombinera ljust och mörkt i samma möbel.

    SvaraRadera
  2. Roligt med färgtema! Började själv fundera vad vi har för färger här:)det där med att avsluta med choklad låter toppen, en av mina stooora svagheter....men vad vore livet utan lite njutning!

    SvaraRadera
  3. Tack för en fin blogg! Jag är numera in varje dag och kollar om du lagt in något nytt inlägg.
    Och vad roligt att det är en finlandssvensk blogg mitt i allt "det vita svenska" ;)
    Lusse

    SvaraRadera
  4. Hej Lusse!
    Vad trevligt att du gillar! Jag lägger upp nya inlägg ca 2-5ggr i veckan, beroende på hur tiden och ideerna räcker till! :)
    Tack för din hälsning, det är alltid roligt att veta vem som kikar in!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  5. Oj va fina detaljer det finns. Nu funderar jag med på vilka färger jag har i mitt hem och det jag kommer fram till är att det finns för mycket färger....

    SvaraRadera
  6. Kiitos kommentistasi blogissani!!
    Tauosta huolimatta tulen aika ajoin poikkeamaan blogeissa ja myös sinun ihanassa blogissasi.
    Upeita kuvia, ihanaa ruskeaa väri skaalaa
    Ihanaa kevään odotusta sinulle!!
    Lämmöllä Jaana

    SvaraRadera
  7. Oj då, här kommer inläggen tätt... en trevlig biverkning av sjukskrivningen, men hoppas ändå du kryar på dig snart!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag älskar verkligen era möbler, framförallt skåpen.. =) och de svarta detaljerna i förra inlägget-wow! Oj så fint ni har det!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  9. Så mange fine brune detaljer du viser....Synes det er fint med kontraster til alt det hvite....Likte både skapet ditt,og den gamle kassen..ja alt sammen:O)Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  10. jag har också en gammal ölkorg, fast än så länge huserar den i garaget, jag har inte riktigt hittat rätt plats för den här inne än...

    angående html:n så ser kanske mallarna olika ut, men sök om du hittar ordet wrapper o image padding någonstans o så försöker du ändra pixelantalet i anslutning till dem. jag försökte mååååånga gånger innan jag fick till det.

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Åh vilket vackert hus ni bor i!! Så snyggt med de brunsvarta detaljerna som bryter av mot allt det vita!!! Ert Narniaskåp i sovrummet är fantastiskt fint!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Åh, älskar det höga skåpet i ert sovrum! Härligt!
    Kram :)

    SvaraRadera
  13. Gillar alla dina vackra bruna saker allt behöver inte vara vitt, jag har också en del brunt i mitt vardagsrum och jag tycker att det ger en mysig känsla. Ha det bra, kram Susanne

    SvaraRadera
  14. soffbordet, skåpet,ölkorgen...åååh så härliga fina bilder du visar=)Du har så underbar fin blogg.

    SvaraRadera
  15. Hej du, nu har jag inte hunnit med att kommentera på ett tag. Tack för gratulationen om mitt jobb, vad jag ska göra skrev jag en beskrivning på idag i ett inlägg, du får läsa där...

    Så fina saker. Det där soffbordet skulle jag lätt som en plätt göra plats för här hemma, och det lilla väggskåpet var jättefint... och hatthyllan... och skåpet i sovrummet...

    Kaffe och choklad säger jag inte heller nej till. Det är mums och sätter lite guldkant på vardagen.

    KRAM TILL DIG!

    SvaraRadera
  16. Jag gillade den gamla radion.
    Undrar just vart mina föräldrars lilla gamla radio tog vägen.
    Den skulle ha varit så liten och söt att ha någonstans. Alltså jag gilar ju hela din inredning, men radion var så fin:-)

    SvaraRadera
  17. Skoj att du tittat in på min blogg:) Det stora skåpet i sovrummet är verkligen härligt, och den gamla ölkorgen... jag önskar också att jag hade åtminstone en sån ;)

    SvaraRadera
  18. Det ser verkligen ut som ett Narnia-skåp!! Härligt stort är det!

    SvaraRadera
  19. Också många fina bruna detaljer i Kamomillas hem...:O) Precis en sådan klocka skulle jag också vilja ha!! Och det stora skåpet är ju för underbart!

    SvaraRadera
  20. Så fina inlägg...och visst är det fint att behålla lite kontraster till allt vitt!!! Håller med om ert klädskåp skulle kunna ingå i en "magiskt" berättelse....så fint! Choklad kan man unna sig! Krya på dig! Stor Kram fr C

    SvaraRadera