3 maj 2008

Bloggare på besök

Nu har vi haft det så underbart med våra bloggvänner på besök. Vi har inte träffats via blogspot utan för några år sedan på en annan community och det visar ju bara hur mycket detta surfande på nätet kan berika ens liv, inte sant? Det är tjejen med bloggen alegni in office och hennes man som har landat hos oss efter en lång resa genom halva landet. Vi har njutit av trevlig samvaro, god mat som gubben fixat till och av en sightseeing i byn.

Jag fick en underbar glasklocka med hög fot i gåva och den måste jag ju visa er och så
köpte jag mina allra första pelargoner idag och de fick hedersplats på glasverandan de med. Jag är salig!
Idag har vi haft underbart väder och altandörrarna på vidgavel för första gången i år. Sån sommarkänsla! Vi satt ute och njöt av kaffe, bulla och lite bubbligt vittvin.
Bara så härligt...
Så skönt med lediga dagar och härligt sällskap. Det får oss att må så gott! Och jag önskar våra gäster välkomna hit anytime igen! Jag önskar vi bodde närmare varann...

26 kommentarer:

  1. Hej!

    Härliga bilder!

    Och glasklockan känner man igen, en sådan har jag men den står fortfarande tom........

    Trevligt med bloggbesök. Hoppas du är bättre från hostan...

    Må så got och ha det så trevligt!
    Miamaria

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt! Så himla fin present du fick!
    Vad härligt med fika och bubbel! Det kan ju lyxa till vilken dag som helst :)
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig dag ni haft!
    Så vacker present du fick också!
    Här är strålande sol också - vi njuter i fulla drag.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Det är så fint med glasklockor:)
    OCh kul med besök.
    HA en fin kväll.
    KRam Lallis

    SvaraRadera
  5. Trevligt med besök! Underbart att kunna öppna upp dörrarna ut..... Hoppas nu att du kryar på dig! Ta inte i för mycket...spara lite på krafterna, man hinner med i alla fall...eller kanske det får lov att bli lite på ett annat sätt än man har sina ambitioner!!! Ha en FIN vecka !Kramar fr C

    SvaraRadera
  6. Du! det var ju en kul ide med knopparna på pinnar...

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Men en sån fin glasklocka, en sådan vill jag ha!

    HÄrligt fina bilder av hemmet ditt som vanligt:-)

    Kram från soliga Singapore

    SvaraRadera
  8. Jag måste ju bara börja med att tacka för den fina kommentaren inne hos mig idag, tack snälla,snälla du..det värmde gott ska du veta...

    Och vad roligt att få bloggbesök så där, ni verkar ha haft det såååå mysigt hos dig, dom måste ha trivts som bara den , du har ju så mysigt...
    Ha en fortatt skön Söndag Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Jag skriver under på att surfandet verkligen kan berika ens liv! Jag träffade ju min sambo på samma community, det bästa som hänt mig! Och dessutom har jag där lärt känna nya trevliga människor också, vilket är jättekul! :)
    Vilken fin gåva du fick! Och kaffekopparna på bordet gillar jag!
    Ni måste ha haft en superhelg tillsammans, låter det som! :)

    SvaraRadera
  10. Så kul med gäster, och vilken fin present ni fick!
    Här har vi också haft jättehärligt väder, men nu ser det ut att börja molnas lite..

    SvaraRadera
  11. Men vilken vacker present. Helt ljuvliga sommarbilder
    kramar Malin

    SvaraRadera
  12. Härligt med vänner och inte fel om de har bra smak dessutom =)!
    Underbart väder!

    SvaraRadera
  13. Det låter som om ni haft det jättetrevligt!

    SvaraRadera
  14. Nej men oj så trevligt!! Och du har ju bara så fint att man säller av! Vilken otroligt fin kupa på fot du fick av din bloggvän! Så mysigt med fika och bubbelvin! Jag kikade in på hennes sida, är det du till vänster med glasögon el den andra? Och gubbarna som hakade på med, så kul! Ditt hem är en fröjd, så njutbart! Mari.

    SvaraRadera
  15. ...då var det som jag trodde: ) Du ser så mysig och söt ut! Mari.

    SvaraRadera
  16. Trevligt med umgänge! Hoppas du mår bättre nu.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  17. Åh vad kul med bloggbesök...

    Otroligt fin glaskupa..

    så mysigt det ser ut på er altan..
    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder!
    Glasklockan var verkligen jätte fin.

    SvaraRadera
  19. Vilken jättefin glasklocka som alegni hade med sej åt er! Vilket fint väder det blev, vi rörde oss till sjöss i samma trakter och det var helt underbart. Och här är förresten en till som förekommer på den andra communityn. Just nu är den stängd för service, men den borde öppna på nytt idag, få se om vi alls känner igen oss där.

    SvaraRadera
  20. Låter underbart!! Alltid roligt att få besök. Vacker gåva du fick och härligt kaffebord du dukat fram. Hoppas du mår bättre själv också! Ha en skön vecka! Här är det isande kall vind idag...

    SvaraRadera
  21. Tack så hemskt mycket för en trevlig helg!

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Vilka underbara bilder! Och vad kul med bloggbesök, så himla fin glasklocka du fick!
    I morse var jag ner till affären och postade kuvertet till dig, det har legat i min väska sen i torsdags men jag har inte kommit mig iväg förrän idag. Vi öppnade butiken för säsongen i torsdags så det har varit full fart i några dagar!
    Hoppas du får en fortsatt fin vecka!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  23. Så fina bilder, får mig riktigt att längta efter sommaren, speciellt nu när det blivit kallt igen!
    Jättefin present, alltid kul med gäster som vet vad man gillar! :-)
    Ni verkar ha haft en härlig dag och helg!

    Ha en bra vecka!
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Voimankeräyspäiviä, ehdottomasti!

    Ihania näkymiä, ja teillä on varmasti ollut huippumukavaa yhdessä!

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera