20 november 2007

När huset är tomt

När resten av familjen åkt iväg till skolor respektive jobb, ja då tassar jag omkring och pysslar med ett och annat. Om jag inte ska på jobb förstås. Numera jobbar jag bara 2-3 dagar i veckan, vilket passar mig perfekt för jag trivs med att pyssla på hemma. Igår blev det lite lyktor och tingeltangel fixat, bland annat några hjärtan och mobiler som man tex kan dekorera sitt fönster med.

Och en lampett av ett gammalt rivjärn...

Idag ska jag fortsätta pyssla på, men också börja förbereda för torsdagen då jag ska på ett försäljningstillfälle till stan. Lite prislappar måste fixas, sjäva framläggandet av sakerna måste planeras för det måste ju se fint ut också! Jag säljer också smycken jag gjort, men dem visar jag inte här på bloggen, för man måste ju ha lite affärshemligheter också ;)

Ha en skön tisdag alla ni som kikar in här!

17 kommentarer:

  1. oj,vad flitig du är på att göra inlägg..jag hänger inte med.

    Vackert skåp....själv skulle jag ta fram penseln men det är jag det....du gör vad ditt hjärta känner.

    Du har fixat en massa fint pynt....

    Ha´en skön tisdag!
    Miamaria

    SvaraRadera
  2. Coolt med det pyntade rivjärnet, det är häftigt att man kan göra så fina saker av husgeråd. Fint fönstersmycke oxå. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Åhh vilka fina saker du gör!
    Och ett super fint hus bor ni i.
    Roligt att följa din blogg!
    Må gott!

    SvaraRadera
  4. jag fortsätter att förundras över din fantasi!

    SvaraRadera
  5. Åh va fint du har det, och vad fint du gör! Jätte många fina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha...du ska inte säga nåt, så duktig som du är.
    Tänk om vi hade affär. Då var den väl överfull av saker efter en vecka. Haha...Puss

    SvaraRadera
  7. Oj vilket sött hjärta, precis i min smak. Och rivjärnet var ju bara så underbar där i sin placering. Kul! :-)

    SvaraRadera
  8. Fint! Jo, ljusstakarna kan man ge en ny plats åt så ser det helt olika ut, väldigt praktiskt tycker jag!

    SvaraRadera
  9. Så fina saker du gjort! Ja, när det är tyst i huset, då är det skönt, men det är det sällan hos oss..
    Väderstationen är köpt i en inredningsafär som heter Blossom.

    SvaraRadera
  10. Du e så jäkla händig.. Har aldrig sett ett rivjärn som en lampett, men den e så himla häftig.. Och hjärtat e jätte sött..
    Förstår att det är skönt å mysa runt hemma å kunna göra som man vill.. Det e jag avis på.. =)
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  11. Åh vad mycket fint du visar..! Vad coolt med ett rivjärn som lampett (!) Har missat mycket sedan mitt förra besök ser jag.
    Narniaskåpet är såå fint, hu jag vet inte om jag skulle målat det, det bryter ju av fint mot det vita, men samtidigt skulle det säkert bli läckert som vitt..hihi vad mycket hjälp jag var då.. ;) Har du bestämt dig hur du skall göra?
    Kram, Mia

    SvaraRadera
  12. lilla blanka-> Ja tillsvidare får det förbli som det är. Majoriteten tyckte så och på nåt sätt känns det okej. Det är en fin kontrast till det ljusa.



    Tack alla andra för era vänliga kommentarer. Det är roligt att så många tittar in och lämnar en hälsning!

    Kamomilla

    SvaraRadera
  13. Hej! Tack för besöket! Förlåt men jag skrattar fortfarande efter att ha läst din kommentar. Inte för att jag gläds åt att du har ont...däremot känner jag igen mig. Det kunde lika gärna ha varit jag...Läkaren genomskådade dig en smula - eller hur? Erkänn att du egentligen tänkte: jäsiken vad bra, nu har jag mycket tid vöer för att greja och måla ;-)

    Sköt om dig och målarhanden. Hoppas vi ses snart igen!

    /A.

    SvaraRadera
  14. PS - glömde säga: Underbart pyssel du har grejat med! Gillar påhittigheten : )

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Vad fina bilder du har på din sida..och vilken fanatsi du har, och vackert blir det!
    Här blir man lätt inspirerad.
    Ditt fina skåp i köket är jag grymt avindsjuk på.
    Är helt ny här men du får gärna kika in till mig om du har tid och lust

    SvaraRadera
  16. Ja men självklart :D Jag länkar tillbaka! Ok?

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera